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Download The InnovatorÂ’s Dilemma: When New Technologies Cause Great Firms to Fail (Management of Innovation and Change), by Clayton M. Christensen

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Pressestimmen

A Wall Street Journal and Businessweek bestseller. Named by Fast Company as one of the most influential leadership books in its Leadership Hall of Fame.“His book, one of the most significant business books of the past 50 years, became a mammoth bestseller, and its title entered the language.” — Fortune magazine“Christensen’s The Innovator’s Dilemma is the foundational read for managing disruptive innovation.” — Steve Blank, Silicon Valley serial-entrepreneur and academician, as seen in strategy+business magazine“This is an important read, even if you’re at the very early stages of growing a startup.” — Drew Houston, CEO, DropboxPraise for The Innovator’s Dilemma and Clayton M. Christensen:Forbes“[Clayton Christensen is] one of the most influential business theorists of the last fifty years.”The Financial Times“The Innovator’s Dilemma achieves a rare feat: It is at once a satisfying intellectual solution to a long-standing business puzzle and a practical guide for executives and investors.” Wired“. . . Required reading in Silicon Valley, where it has been championed by the likes of Steve Jobs, George Gilder, and Andy Grove.”The Huffington Post“A seminal book.”Bloomberg Businessweek“A holy book for entrepreneurs in Silicon Valley . . .” Fortune“The notion of ‘disruptive technology’ is one of the timeliest ideas of the Internet age. Coined by Harvard Business School professor Clayton Christensen, it’s at the heart of his influential book The Innovator’s Dilemma.”

Über den Autor und weitere Mitwirkende

Clayton M. Christensen is the Kim B. Clark Professor of Business Administration at Harvard Business School. He is the author of eight critically acclaimed books, including the bestsellers The Innovator’s Solution, How Will You Measure Your Life?, and Disrupting Class. Christensen is the cofounder of Innosight, a management consultancy; Rose Park Advisors, an investment firm; and the Innosight Institute, a nonprofit think tank.

Produktinformation

Taschenbuch: 288 Seiten

Verlag: Harvard Business Review Press; Auflage: Reprint (5. Januar 2016)

Sprache: Englisch

ISBN-10: 1633691780

ISBN-13: 978-1633691780

Größe und/oder Gewicht:

12,7 x 1,9 x 17,8 cm

Durchschnittliche Kundenbewertung:

4.3 von 5 Sternen

49 Kundenrezensionen

Amazon Bestseller-Rang:

Nr. 494 in Fremdsprachige Bücher (Siehe Top 100 in Fremdsprachige Bücher)

Ich habe dieses Buch gekauft, weil es von anderen Autoren immer wieder erwähnt wird. Da will man dann doch mitreden können!Der Autor illustriert an vielen überzeugenden Beispielen wie neue Technologien (er nennt sie "disruptive") etablierte Firmen zu Fall bringen können, wenn sie "zur rechten Zeit" kommen und auf Kundeninteresse (von neuen Kunden, die es so bisher nicht gab) stossen. Leider hat auch Christensen kein Geheimrezept, wie man die disruptiven Technologien erkennt, bevor sie etabliert sind. Im Rückblick ist das alles immer einfach ;-)Ich würde dieses Buch jedem Entrepreneur empfehlen!

Die Thematik ist wirklich sehr interessant und sollte vielleicht auch Mal auf eigene Entscheidungen Übertagen werden

Great book easy to read arrived on timeLetter characters could be a bit biggerVery useful for policy people

delivery as expected

Hervorragende Betrachtung eines sehr wichtigen Themas. Sollte Pflichtlektüre für Management, Entwicklungs- und Marketingabteilungen sein. Gute Fallbeispiele, anschaulich aufbereitet, sehr prägnant.

Super Buch!

A wonderful book that not only sets a real world a useful definition of disruption, but also provides an accurate theory to explain it. A new way to approach strategic planning.

Buch und Beispiele sind über 20 Jahre alt, aber für alle diejenigen, die mit Innovation, Disruption z.B. bei Medien, Digitalisierung, Industrie 4.0 zu tun haben, wertvolles Fundament für Strategie- und Organisationsentwicklungsentwicklung. Die Beispiele, Methoden und Branchenanalysen lassen sich ohne Probleme auf jedes andere Business-Segment heute übertragen. Und ich habe bisher kein Werk gefunden, bei dem in ähnlicher Weise fundiert und analytisch - und nicht nur an der Oberfläche kratzend - das Thema Innovation und Disruption erarbeitet wird.

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